Bereikbaarheid
& parkeren

Intro
Heemskerk is een dorp met bijna 40.000 inwoners en is gelegen aan het strand van Noord-Holland, tussen de steden Beverwijk en Alkmaar. Centraal gelegen aan de A9, neemt u afslag 9 en rijdt u vanaf de snelweg vlot naar het bruisende Heemskerkse centrum met verschillende winkels en gezellige horeca. Heemskerk is tevens vanaf Castricum, Beverwijk en Assendelft goed te bereiken.

Buiten het centrum van Heemskerk bevinden zich nog een aantal aparte winkelcentra met een gevarieerd winkelaanbod, zoals het Haydnplein, Bachplein, Europaplein en Broekpolder.

Parkeren
In het centrum van Heemskerk kunt u met de blauwe schijf 2 uur gratis parkeren in de daarvoor bestemde parkeervakken. Er zijn tevens voldoende gehandicapten parkeerplaatsen aanwezig, waar u met vergunning vrij kunt parkeren.

Parkeergarage
Mocht u langer willen parkeren dan 2 uur of is er geen vrije parkeerplek beschikbaar, dan kunt u gebruik maken van de parkeergarage van de Dekamarkt, met de ingang aan de Ruysdaelstraat. Het eerste uur kunt u hier gratis parkeren.

De parkeergarage is geopend van 8.00 uur tot 20.00 uur op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Op donderdagavond, tijdens de  koopavond in het dorp, is de parkeergarage geopend van 8.00 uur tot 21.00 uur. Voor de zondag geldt een openingstijd van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Trein
Heemskerk heeft een klein station tussen het Euratomplein en de Broekpolder. U wandelt in een half uurtje van het station naar het centrum. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van de bus – lijn 71 of 72. Echter, het dichtsbijzijnde busstation bevindt zich op 20 minuten afstand van het treinstation. Wij raden u de volgende mogelijkheden aan om gemakkelijker in het centrum te komen:

• Pak op station Heemskerk een OV fiets; er zijn 8 fietsen beschikbaar.
  • Stap uit op station Beverwijk en neem bus 73 of 79 om naar het centrum van Heemskerk te komen
  • Stap uit op station Uitgeest en neem bus 71, 73 of 79 om naar het centrum van Heemskerk te komen.

De treinverbinding loopt van Uitgeest/Amsterdam naar Heemskerk en retour en van Beverwijk/Haarlem naar Heemskerk en retour.

Bus
Vervoersbedrijf Connexxion verzorgt het busvervoer in Heemskerk. Via de app of website 9292 kunt u de juiste verbindingen en bushaltes opzoeken. https://9292.nl/

Overige informatie
Voor overige informatie over Heemskerk verwijzen wij u ook graag door naar de gemeentelijke website: www.heemskerk.nl en de website over toerisme en recreatie:  www.heemskerkzeevantijd.nl

Contactformulier
Heeft u vragen of wilt u meer informatie over In Heemskerk, vul dan onderstaand contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.