Zijdar Natural Silk

Maandag Gesloten
Zaterdag Gesloten

Ons bedrijf

Zijdewinkel.nl is een creatieve winkel voor particulieren en consumenten. Zijdewinkel is een onderdeel van ZIJDAR Natural Silk,  onze groothandel. We bestaan sinds 1982. Onze roots liggen in Franeker. Sinds 2007 zijn we gevestigd in Heemskerk.  In 2013 heeft Sarah Ruijter het stokje overgenomen en runt zij als tweede generatie (schoondochter) dit bijzondere bedrijf waarin zijde centraal staat. Zowel online als offline bieden wij een scala aan producten en kennis.

De stoffenwinkel voor particulieren

Op bedrijventerrein De Trompet in Heemskerk hebben wij een prachtige stoffenwinkel, zijdeschilder materialen, zijden sjaals, en andere natuurlijke materialen zoals lontwol voor vilten, spinnen en XXL breien.  Hier kun je in de ochtend op afspraak terecht. Dit is fijn voor bijvoorbeeld bruiden die op zoek zijn naar natuurlijke stoffen voor hun trouwjurk. Of de moeder van de bruid voor een mooi jasje van doupion. Of misschien begin je met zijdeschilderen, en heb je advies nodig. Ook komen klanten naar ons lijkwades en stoffen om in begraven te worden. Geen stof kent zoveel variaties en toepassingen als zijde. We helpen je graag verder. In de middag kun je gewoon binnen lopen van 13.00 – 17.00 uur zonder afspraak.

Workshops in Heemskerk

Ook hebben wij een atelier waar we workshops geven zoals Leren Zijdeschilderen en Vilten voor beginners. Je kunt ook terecht voor een groepsarrangement. Wat dacht je van een bedrijfsuitje of met je vriendinnen of babyshower een plaid breien van dikke wol, dot painten / servies beschilderen of sjaals verven.

Museum over zijde

Op de 2e verdieping hebben wij een eigen ZIJDE-Museum. Hier leer je alles over zijde!  Wat is zijde precies, wat zijn haar bijzondere eigenschappen? Wat is satijn en welke natuurlijke stoffen zijn er allemaal? Je kunt bovendien alle vezels zien en voelen, van bamboo tot viscose, van hennep tot vlas en wol. Op de onderzoekstafel staat zijde in al haar variaties; van afgehaspelde draden tot veters, grove bourette zijde en glanzende mikado silk. Er draaien twee documentaires. Laat je betoveren door zijde, en kom kijken, voelen en luisteren in het ZIJDE-Museum.

Openingstijden:

Dinsdag t/m vrijdag 10.00 – 13.00 uur op afspraak.
Dinsdag t/m vrijdag 13.00 – 17.00 uur & de 1e zaterdag van de maand van 10.00 – 16.00 uur geopend zonder afspraak.