Bij de Boer

Ruysdaelstraat 31, 1961 RM Heemskerk Kaart

Maandag Gesloten
Zondag 16.00 - 20.00

(H)eerlijk eten in een gastvrije, huiselijke sfeer. Dat is eten “bij de Boer”.

• Verse friet

Heeft u onze friet al geproefd?

Wij serveren heerlijke verse friet met schil in een puntzak.

Onze friet kreeg in de laatste AD friettest een 9!

Het geheim van onze friet?

– Een goede aardappel

Onze aardappelen worden geleverd door  John van der Kroon.
John selecteert voor ons de beste aardappels. Afhankelijk van het seizoen zijn dit Frieslander, Bintjes of Agria’s.

Wij snijden onze friet direct van de hele aardappel. Het liefst met de schil er nog omheen.

– De juiste olie
Wij bakken onze frieten in uitsluitend de beste frituurolie.

Wij gebruiken hiervoor 100 % high oleic zonnebloemolie.

Dit is een hoge kwaliteit zonnebloemolie die geschikt is om te verhitten op hogere temperaturen dan de reguliere zonnebloemolie.

Verantwoord, vloeibaar, plantaardig en voor het grootste deel bestaande uit enkelvoudig onverzadigde vetten.

Daarnaast filteren wij de frituurolie dagelijks en beschikken we over speciale apparatuur om de kwaliteit van de olie te meten, zodat we altijd tijdig verversen.

– De juiste baktijden

Wij passen per partij aardappels onze baktijden aan, wanneer nodig.

– De lekkerste sauzen
Bij de friet serveren wij onder andere  clean label mayonaise van Oliehoorn (vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen), fritessaus en ook heerlijke Belgische Mayonaise.

• Koffie

Geniet van onze versgemalen koffiespecialiteiten. Espresso, café crème, cappuccino of toch liever een latte macchiato?  Wat u ook kiest, al onze koffiespecialiteiten worden met zorg en liefde bereid.

Wij schenken biologische koffie van Puro. Deze koffie is niet alleen van de beste kwaliteit (100% biologische arabica bonen), maar ook duurzaam geteeld met respect voor mens en natuur.

• Lunch

Wij verwelkomen u ook graag  voor een (h)eerlijke lunch met regionale producten.

Zo halen wij onze broden bij de  ambachtelijke bakker Jan Meijer.

Onze vleeswaren halen wij bij de Heemskerkse slager John de Roode. Hier halen wij het rundvlees voor ons stoofvlees, onze hamburgers en heerlijke ham.

Ook onze geitenkazen komen uit de regio. Wij halen deze bij de Klompenhoeve in Egmond, een unieke boerderij waar dagbesteding wordt geboden aan mensen met een beperking. Hier wordt in eigen beheer deze ambachtelijke en biologische  geitenkaas gemaakt.

• Soft-ijs

Ons soft-ijs heeft een hoog melkvetpercentage, waardoor het heerlijk romig is.

Hiermee bereiden wij naast de gewone soft-ijsjes o.a. Sundae ijsjes, luxe sundaes, en echte milkshakes.

Probeer ook eens onze specialiteiten zoals:

– IJskoffie (bereid met espresso, romig softijs en slagroom)

– Verse sinaasappelshake (shake bereid met verse jus d ‘orange)

– Premiumshakes (extra dikke milkshakes, met saus, toppings en slagroom)