Cultuurhuis Heemskerk

Heemskerckplein 5, 1964 EZ Heemskerk Kaart

Cultuurhuis Heemskerk is een organisatie die muzieklessen aanbiedt, koren en bands ondersteunt en cultuureducatie voor scholen en welzijn organiseert.

Op 1 augustus 2016 is het Cultuurcentrum Heemskerk opgericht, als opvolger van de gemeentelijke Muziekschool Heemskerk. Een nieuwe stichting die zich inzet om zoveel mogelijk kinderen en volwassen in Heemskerk te bereiken en hen de mogelijkheid te geven om te genieten van en te groeien door kunst en cultuur.

Kinderen kunnen bij ons terecht voor de beste muzieklessen. Ook volwassenen kunnen zich muzikaal blijven ontwikkelen bij de aan ons verbonden zelfstandige muziekdocenten. En dan zijn er ook nog de vele koren, ensembles, bandjes en orkesten die Heemskerk rijk is en die repeteren in onze gebouwen.

Het cultuurcentrum gaat ook naar de mensen toe. We organiseren activiteiten op alle basisscholen, waardoor letterlijk alle kinderen in Heemskerk mee kunnen doen! En we willen meer, beter en mooier. Dus daar gaan we samen met de scholen, de gemeente en onze partners zoals Welschap, Sint Caecilia, Patty’s Dansschool en de HKH de komende periode op in zetten. We hebben ook volop ambitie om te werken met nieuwe doelgroepen en partners voor o.a. senioren en mensen met een beperking. Kunst en cultuur kunnen zoveel moois toevoegen aan het dagelijks leven, dat willen we voor iedereen bereikbaar maken.

Openstaan voor nieuwe ideeën en samenwerkingen
We willen samen met onze culturele en maatschappelijke partners en met de vele actieve en betrokken bewoners van Heemskerk optrekken om de kunst en cultuur in Heemskerk te versterken en zichtbaar te maken.

We zijn natuurlijk pas net begonnen en de toekomst ligt nog open. Zo kunt u al aan onze nieuwe naam Cultuurcentrum Heemskerk zien dat we de ambitie hebben om niet alleen actief te zijn op het gebied van muziek. We gaan de komende periode onderzoeken aan welke andere kunstdisciplines de bewoners van Heemskerk behoefte hebben, denk aan theater of beeldende kunst. Heeft u ideeën om zelf een activiteit op te zetten, ruimte te huren om vanuit het Cultuurcentrum Heemskerk culturele cursussen aan te bieden of wilt u met ons samenwerken om culturele cursussen aan te bieden binnen uw organisatie of voor een specifieke doelgroep? Neem dan vooral contact met ons op!

Voor inschrijven en algemene informatie zijn wij elke werkdag van 13.00 tot 17.30 telefonisch bereikbaar op 0251-836003, per mail op info@cultuurcentrumheemskerk.nl en aan de balie op Maerten van Heemskerckplein 5.

MEDEWERKERS
Stijntje Blankman: administratie en inschrijvingen
Ayse Sahbaz: administratie
Nadji Mamezdene: beheer
Mirjam du Cloo: directeur
Monique Schievink: projectleider
Nanda Groen en Saskia Vroom: cultuurcoaches

Actuele informatie kunt u lezen op onze website!